torsdag 27 november 2008

ännu en dag hemma med grabbarna...

Jag har fortfarande grabbarna hemma, vinterkräksjukan härjar än på förskolan så vi håller oss borta! Jag ringde och kollade idag, alla barn (förutom 4 som håller sig hemma) är hemma sjuka, alltså 16 barn samt alla fröknar. Nu har det spridit sig till dem andra avdelningarna...

Idag ska vi göra ett nytt försök med pepparkaksbak, den här gången ska jag sätta på ugnen. Sedan ska vi till SATS och gympa, grabbarna gillar det mycket mer än jag så dem hojtar just nu att vi ska skynda oss iväg. Jo, jag kommer, mamma ska bara blogga lite först... :-)

Imorgon händer det!!! Imorgon åker jag och en av mina bästa väninnor till Köpenhamn. Vi har gjort resan en gång förut, våren 2007. Det var en sådan succé så jag försöker skjuta åt sidan alla höga förväntningar och bara hoppas att det blir lite av vad vi fick uppleva då. Resan på tåget blev som en lång fikastund, hur mysigt som helst. Vi pratade och pratade och pratade, ojsan vi är i Malmö och så lite mera babbel och tjosan så var vi framme i Köpenhamn. Ut bland gator och torg, trampa målinriktat mot hotellet för att lämna ifrån oss väskorna. Stannade vid Illums bageri och köpte varsitt Wienerbröd med choklad, och sedan fortsatte helgen i vårat tempo. Inga akuta löpningar mot en toalett med en tjoandes sötnos i famnen, vi kunde avsluta meningar, vi satt länge och drack vin efter luncherna, vi strosade i butiker, shoppade en hel del och hade hejdlöst kul nattetid. Ikväll ska jag packa väskan, lätt, för jag vill få plats med nya kläder också.

Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!