onsdag 10 december 2008

Jag kan ju inte baka...men...




det finns pepparkakshus att köpa i färdiga modeller, "bara" att klistra ihop vägg för vägg med smält socker! Nu tog det ju en himla tid att smälta sockret, grabbarna tröttnade och hoppade fram och tillbaka mellan spisen och k-nex. Jag tröttnade och min man fnissade åt mig, "har du kul?" hmmm


MEN det blev ju faktiskt ett hus, och det jag lyckades ta sönder lyckades jag limma ihop igen. Kanon! Grabbarna öste på med Non-stop och jag med glasyr och florsocker! Resultatet - ett hus! Inte det coolaste mest fantasifulla man kan tänka sig, men ett pepparkakshus. Pojkarna är superstolta och så fort det kommer någon till oss visar dem upp huset!


2 kommentarer:

Marina sa...

Usch så trist att krocka. Det kunde så klart gått mycket värre men ont i nacken kan vara illa nog.
Fint hus! Jag undrar om här blir något i år. Mitt tålamod räcker inte till sånt så maken o barnen gör ibland.
Hoppas du känner dig hel och fräsch snart och ändå kna njuta av juletiden. Kram!

Veronica sa...

Smart med färdiga pepparkaksväggar! Kan förstå att barnen är stolta över det fina huset :)

Trevlig helg!

/Vera

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!