tisdag 16 december 2008

kokostoppar - blev sega t-fat

För mig som inte kan baka så bra gäller några villkor om jag ens ska försöka...
  • få ingredienser
  • det får inte ta för stor plats i köket
  • det ska gå relativt snabbt
  • receptet ska gå att följa till punkt och pricka, jag förstår absolut ingenting utöver det jag kan läsa i receptet...
  • få moment

Kokostoppar, kan det bli enklare?

  • rör ihop 2 dl socker med två ägg till något pösigt

(jag tänker genast - hmm pösigt - hur pösigt då - hur ser pösigt ut)

  • blanda i påsen med kokos

(lätt, det klarar jag)

  • forma till toppar och lägg på bakpapper på plåt

(kirrat och klart)

  • in i uppvärmd ugn på 175 C i 10 min

(aj då - platta degklumpar som runnit ihop på en plåt)

Maken tyckte dem smakade mycket gott! :) Han är snäll.

Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!