söndag 18 januari 2009

Vardagsmat del 3 - Baconlasagne


Så var det måndag igen. Jag vet inte hur jag kom till detta recept, det var via en trädgårdsblogg tror jag men hos Prinsessan på Ärten hittade jag detta recept som jag ska testa idag. Spännande.

Recept Bacon Lasagne:

1-2paket bacon

2st burkar krossade tomater (jag föredrar MUTTI)

2st gul lök

2st hönsbuljongtärningar

1st Kelda simpley cheese

(championer för de som tycker om)

Lasagne plattor



Stek bacon & lök (samt championer), häll i dem krossade tomaterna & hönsbuljongen. Låt puttra några minuter. Börja med lite Kelda cheese i botten på en ugnsform, sedan plattor. Varva sedan bacon röra, kelda cheese & lasagne plattor, avsluta med Kelda cheese och lite riven ost på sista lagret.i ugnen 225grader ca 30min



Så inbjuder jag ännu en gång andra att dela med er av era vardagsrecept denna måndag. Det går bra direkt i en kommentar om ni saknar blogg eller så länkar ni till ett eget blogginlägg med erat bidrag. Jag hoppas det är någon som vågar, för det skadar inte med många favoritrecept när inspirationen fattas när det är måndag igen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Baconlasagne låter toppen och med Keldas ostsås, kan det bli enklare?

Själv gillar jag pasta med thaikyckling sås.

Pasta

Till såsen:
Kycklingfilé
1 Paprika
1 gul lök
Creme fraiche
Thai sweet chili sås efter behag.

Fräs kyckling, paprika och lök
blanda sedan i creme fraiche och thai såsen.

Snabbt enkelt och gott

Kram HD

Njut i din trädgård sa...

Hej HD! Vad kul att du har hittat hit vännen! :)

Tack för ditt receptbidrag - det där blir det för mig o grabbarna imorgon, låter enkelt och gott!

Kram på dig /cz
ps. jag har inte glömt bort det där med boken... hold that thought!

Anonym sa...

Hej!
Blev middagen bra?!!
Väldigt trevlig sida!!!

Veronica sa...

mmm, det låter gott. Jag tycker om att laga mat fast ibland är inspirationen lite sådär :) Här kommer ett recept som mamma brukar göra och den heter "Veronicas älsklingsmat" för jag gillade det när jag var mindre och bodde hemma.

Man behöver ris, köttfärs, creme fraiche, tomater, riven ost och svartpeppar och salt.

Sätt ugnen på circa 200 grader.

Koka ris för 4-6 portioner.

Stek köttfärsen, mycket svartpeppar om man gillar det och sedan i med creme fraichen.

Smörj en ugnssäker form.

Lägg det färdigkokta riset i botten av formen och sen ett lager med köttfärsen. Ovanpå det skivade tomater och den rivna osten. in i ugnen tills osten fått lite färg och maten är klar!

Enkelt och gott!

Jag svarar på din Youtube fråga här. Det var inte mitt videoklipp, lånade det från youtube så jag kan tyvärr inte hjälpa dig på den biten. Hoppas du lyckas fixa det ändå!

Kram på dig

Njut i din trädgård sa...

Maria,
vi blev bjudna på pannkakor hos en vän så jag slapp. :) så jag skjuter på det till imorgon.
Veronica, ett kanonrecept ju! Måste bara prövas! Det här är ju kalas nu har jag inspiration till imorgon, till på onsdag och torsdag. Veckan avklarad!!!

Vero sa...

Vad kul att du vill vara med och tävla inne hos mig.

Man blev ju riktigt hungrig av att besöka din blogg. =)

Ha en fin kväll och Lycka till i utlottningen.

Njut i din trädgård sa...

Jag blir så glad, var inne hos Rebeccas matblogg och läste lite. Hittade bland annat ett kul inlägg om Saltåkvarns müsli. Så hittade jag ett bidrag från henne till måndagstemat vardagsmat! Hur bra som helst!
http://rebeccablogging.blogspot.com/2009/01/frslag-p-mndagsmiddag.html

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!