onsdag 24 februari 2010

Förälskelse!



Te i stora koppar - det är min kopp te!




Kan man inte få det utomhus så får man fixa't inomhus!

Barfota på en äng, fjärilarna svävar strax ovanför, färgerna löser av varandra och likaså dofterna....

Håll ut, det kommer... Tills dess kanske påskliljorna får leka i denna vas?

Karin Eriksson tillverkar dem mest ljuvliga skapelser ni kan tänka er. Jag är förälskad! Jag vet inte var jag läste om henne, men det ledde mig först till hennes hemsida och sedan till hennes blogg. Jag har botaniserat bland den ena mer fantastiska koppen efter den andra. För att inte tala om vaserna.

Det har blivit många koppar varm choklad denna vinter och fler lär det bli. Ja, vad jag tror chokladen blir godare i denna!


Mycket mer finns det...

Jag har en dröm om att en dag gå en keramikkurs, men hos Karin kan man tjuvstarta lite och sätta sitt eget mönster. Det vore så roligt!

Ha en bra dag!

10 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Kul när man hittar något som man verkligen gillar;) Väldigt söta grejer får jag säga. Ha det gott/Monne

Gela sa...

Keramik är kul. Bra skrivet om pelargoner. Önskar att jag tagit mera hand om mina denna vinter lyckades ta död på alla... Ha en fin fin kväll/Gela

Unknown sa...

Oj vad fina dem är! Jag håller med, när man ha en fin kopp då smakar allting bättre!
Ha en fin kväll!
Lilliputput

Rut och Signe sa...

Håller verkligen med om att myggarna och keramiken är supersnygg. Jag kan inte ha vita muggar då de blir missfärgade av vårt dricksvatten som är hårt. Keramiken blir blaskigt gul... jättetrist!

NinaVästerplana sa...

Drickvänliga muggar är min passion!
Många fina du hittat där ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Anjas Hill sa...

Oj, vad jag skulle njuta att äga en så fin kopp! Så himla snyggt!/Anja

Anonym sa...

Vilka snygga muggar, vilken njutning att få dricka ur någon av dem.
Ha en bra kväll
Susanne

Ljuva lantliv sa...

Så fina bilder du visar, ljuvlig keramik! Visst är det kul att samla på härliga koppar till te och kaffe. Kul att kunna variera sig efter humör. Önskar dig en mysig fortsättning på veckan! KRAM Anna

Anette sa...

Så mycket fint du visar! Muggen var jättefin och den går ju alldeles utmärkt att dricka kaffe i också ;-) Igår kunde jag faktiskt sitta ute på min favoritplats och bättra på fräknarna. Om man blundade så kunde man tro att det var vår.
/Anette

annashusidingtuna sa...

Det var riktigt fin keramik det!!
Förstår att chokladen smakar bra i så fina muggar.
Kram Anna

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!