fredag 9 april 2010

Trädgårdsmässa 2010 - Nordiska trädgårdar

Här har ni mig!


Nu äntligen publicerar jag en bild på mig! Här har ni mig!

Hos Hamngårdsboden Sommarsmak i monter A07:298 fann jag kort av trädgårdstanter av Birgitta Lindeblad. Varje gång jag är på västkustsidan köper jag kort av Birgitta Lindeblad, nu fick jag chansen att göra det i 08-området. Nästa gång kanske i Trosa...

Jag besökte Blomsterfrämjandets monter för att lämna en lapp till Annika Christensen, bakom bloggen 'Naturliga ting' som är fotografen bakom det vackra frimärket som Posten släpper i maj. Jag missade tyvärr Annika, men jag fick en beställningslapp så att jag kan beställa frimärken.

Jag passerade en mängd montrar utan att ens avta på takten, men det hör väl en mässa till. Det är många besökare med olika mål med besöket. Jag söker främst inspiration och nya idéer och tankar kring villaträdgården, radhusträdgården, balkongen och innergården. Jag har alltid fokus på "Barnens trädgård", färgen vit och effektfulla miljöer.

Jag vill applådera för Enköpings kommun. Bravo!
Jag går in i montern och lägger mig nästan på mage för att kika genom denna fantastiska rabatt. Jag drar efter andan och säger "åhhhhh". Ena sidan av montern är inramad med vissna bruna avenbokshäckar, precis som det ser ut runt omkring bland våra trädgårdar och i parker just nu. Inne i montern är det sommar och på den andra sidan blommar Magnolian som den nyaste vår är kommen. Bravo! En kvinna kliver fram till mig och frågar försiktigt och överraskat "Tycker du om det?" "Om jag gör!" svarar jag och levererar ett brett leende. Då ler hon tillbaka och berättar att flera har klagat och morrat inne i montern över att man ställer fram vissna växter.
Jag säger det igen "Det hör väl en mässa till. Det är många besökare med olika mål med besöket." Jag söker mig till det jag gillar och struntar i det jag ogillar. Vi är alla olika.

Jag önskar att jag var en bättre fotograf så att jag kunde visa er hur denna stora rabatt är utformad samt att i bakgrunden sitter en plansch som leder blicken vidare i "parken".



Jag fortsätter att visa dem smultronställen jag hittade i nästa inlägg.

7 kommentarer:

Anette sa...

Ja, jag njuter av ditt mässbesök! Önskar jag kunde vara där, men det får bli ett annat år när man inte har någon hundvalp;-)Trevlig helg./Anette

Susie på Stjärnarve... sa...

Ditt "reportage" var trevligt att läsa. Jag får nog pallra mig iväg till Stockholm nästa år. När jag bodde i Stockholm bodde jag mittemot mässan, då var man där jämt så jag tröttnade till slut. Men det verkar på alla som om den blivit bättre dom sista åren. Trevlig Helg! Susie

Alen Trädgård sa...

Kul att äntligen få se hur du ser ut:)) Så härligt med nöjda människor, det är ju som du säger smaken är ju olika och många gånger är det så att det bara är de negativa åsikterna som ges utlopp för. Beröm är vi svenskar dåliga på, både att ge och ta:) Ha en trevlig helg/Monne

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vad härligt det är att bli inspirerad. Sitter själv på tåget just nu på väg mot STH och mässan i morgon...

Ha' det bra!
/Charlotte

Tigris Predikantan sa...

Exakt som jag trodde du såg ut! Like it!
:)

Lotta 8`) sa...

jätteroligt att få läsa och få en rapport ifrån mässan, se bilder och få reda på vad som gillas :)

Jag var på mässan för tre år sedan men numera nöjer jag mig med Trädgårdsdagarna på Liseberg :)

Ser fram emot nästa inlägg, kram ♥

Annika Christensen sa...

Så synd att vi missade varandra!
Jag hade verkligen sett framemot att se dig. Tack för lappen.
Jag fick den lite sent.
Det var så mycket och många som drog imig hela tiden.
Sedan måste man ju äta också!!!
Tror att vi kommer att ses vid ett bättre tillfälle nästa gång.
Nu skall jag vila upp mig ett par dagar med att flytta runt lite krukor...
Ha det bäst
Annika

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!