söndag 18 april 2010

Trädgårdsmässa 2010 - Nordiska trädgårdar

Sista inlägget från mässan... sent omsider...

Nätverket har inte nätverkat och jag har inte kunnat vara ute på nätet. Nät nät nät.
Trisst, frustrerande och irriterande. Men nu fungerar det igen! Tjoho!

Avslutningsvis vill jag skriva om när jag besökte Ulf Nordfjells utställningsmonter.



Det var mycket folk samlat runt montern och jag sögs in bland detaljerna.

En svart urna med vita Bellis. Ursnyggt.



Ögat fastnade i kameran och jag fotade och fotade.



Kontraster!

Hårt och mjukt





Metall och blad


Svart och vitt



Plötsligt stod två män precis framför mig, ögat satt fortfarande kvar i kameran och jag försökte tålmodigt vänta. Männen gjorde inte sken av sig att vara på väg att flytta på sig så jag lät kameran falla ner på bröstet hängande i remmen för att jag ville på något vis kanske få männen att se att jag så gärna ville fota där dem stod.



Jag tog generat upp kameran till ögat igen och fortsatte att fota. Det var ju Ulf Nordfjell själv! Tänk om jag hade bett honom att flytta på sig lite...


Det var en ära att bara få stå i närheten och se honom bland sina verk. Jag insåg att jag är lite av ett fan. En trevlig avslutning på mässan tyckte jag att det var. Nu var det dags att köpa potatisar och sedan åka hem.

Tack alla ni som följde med på min rundvandring på mässan och ett extra tack till alla er som lämnat ett avtryck!

Tack för mig!

10 kommentarer:

Merja sa...

Vilken tur för oss alla som följer din blogg att det funkade med detta nät!!
Härlig bilkavalkad från mässan. Lyckligt kan jag frossa i alla fina bilder...jag som inte hade turen att ta mig dit. Tack Mia!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ulf Nordfjell har verkligen cool stil som jag gillar jättemycket! Fina detaljbilder du tagit!

Snygg bild du fick på honom förresten. Jag tog faktiskt mod till mig och frågade om jag fick ta en bild på honom. Och det gjorde jag, men han råkade titta åt ett annat håll precis när jag knäppte....

Önskar dig en skön vecka!
/Charlotte

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Det är härligt med växter! Jag håller på och funderar hur det ska bli i min trädgård. Ett sant nöje!
Snart ska vi iallafall rulla ut gräs! Bara en sån sak!!!
Kram Sanna

Unknown sa...

Haha, vad tokigt det hade kunnat bli! Underbara bilder! Ha en skön kväll, Charlotta

Annika Christensen sa...

En sanslöst duktig man måste jag säga.
Vad fint du visar från hans monter.
Han hade föreläsning före oss och då var det fullt och sedan tomt..
Nej då ganska många satt kvar.
Man kan ju inte jämnföra oss med honom på något vis i världen.
Världsmästare som han är.
Vi är nog bäst på inspirera på vårt vis. Han är han och vi är vi.
Skönt att ha dig tillbaka.
annika

Tigris Predikantan sa...

Vilka bilder! Och vilken tur i oturen *ler* du hade!!!
:)

Jord under naglarna sa...

Så roligt det hade varit om du bett honom flytta på sig. =) Han är duktig!!

Mari sa...

Hej, du hitta till min blogg så jag hitta till din :)
jag råka radera din kommentar... det var inte meningen.

Vad mycket fina bilder du tar :) massor med ögongodis...

hej hej// Mobergskan.

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hej igen!

Tror inte du behöver fråga om lov... Han är ju en offentlig person som måste bjuda på bildtagning, speciellt på en mässa där man har utställning.

Ha' det bra!
/Charlotte

Lillemor sa...

Tack för fantastiska bilder från mässan!

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!