måndag 30 augusti 2010

Vita drömmar...

... lyser i sensommar-mörkret!









1. Vit syrenhortensia, Hydrangea paniculata, 'Kuyshu'(buske), 2. Vit hänglobelia, Lobelia erinus, (annuell, sommarblomma) med krämvit petunia, Surfinia, 3. Sockerärt, Pisum sativum var. macrocarpon, 4. Vit rabattros, 'Pascali', 5. Vit syrenhortensia, Hydrangea paniculata, 'Grandiflora' (buskform), 6. Vit syrenhortensia, Hydrangea paniculata, 'Grandiflora' (uppstammad till mindre prydnadsträd), 7. Vit syrenbuddleja, Buddleja davidii, 'White profusion' (fjärlisbusken), 8. Vit syrenbuddleja, 'White profusion' (buske, men nästan som perenn då jag måste klippa ner den varje säsong). och så har vi snöflingan förstås, en sommarblomma som är först ner i krukorna efter penséerna och sist ut när frosten bråkar.


11 kommentarer:

Helena sa...

Vackert!

Vero sa...

Min trädgård går just nu i orange och lila... vet inte hur det kommer sig, men vackert är det.

Önskar dig en fin dag!

Lotta 8`) sa...

Vitt är verkligen fint! Fint med vit budleja! Min blå-lila frös ned i vinter men jag ser att den lever, så nästa år så :)

Jag har en Hortensia, Annabelle som har stora, vita bollar och den lyser upp i min skogsbacke :)

Ha en skön sista augustidag :)

Alen Trädgård sa...

Underbara bilder:) Ha det gott/Monne

Anjas Hill sa...

Alldeles underbart! Pascali är en underbar ros som tål regn, vilket är en fördel i dessa tider!/Anja

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Det är så vackert med vitt.... Och det var inte lite växter du hade som blommar vitt nu..... Det är ju så man ska ha det såklart :-).... att ha massor med vitblommande härligheter nu när det är mörkare tider....

Håller på att planera två nästan helt vita rabatter.... Få se hur långt jag hinner i höst....

Tack goa, goa du för din snälla hälsning!
Ha en fin dag!
Kram Charlotte

Hannele på Hisingen sa...

vitt är fint

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilken härliga sida! Nu vill jag att det ska bli vår igen så jag kan "börja om" :)
Kommer att leta inspiration här nästa år då vi på riktigt ska planera vår trädgård!

Lillemor sa...

Underbara vitingar... Jag har inte heller så många. De är annars så fina som kontrast till färgerna - för att inte tala om hur de lyser i skymningen... Jag måste lägga upp min vita Agapantus på min blogg!

Möllebacken sa...

Tack för att du hittade mig så att jag fick chansen att kika in hos dig. Ja hos mig är det vitt och rosa som dominerar nu. Intressant blogg med fina bilder.Det är ju massor att kika runt på.
Lägger mig som följare.
Ha det gott!
/ Pella

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vita blommor är vackert!
Ha det gott
Birgitta

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!