torsdag 10 mars 2011

Rum & trädgård - trädgårdsmässan i Kista



Del 1 En dukning i våren tecken
Tänkte göra som jag gjort så många gånger förr. Nämligen bjuda på en rundvandring på mässan utifrån min kameralins. Jag hoppas ni kan njuta en smula.

Först ut, direkt innanför entrédörrarna bjöds ett dukat bord upp till beskådning. Rättare sagt två dukade bord.






Ja, gulligt, fräscht. Men det väckte inget wow i mig. Förra årets bord var ju helt FABULOUS!

Jo, detaljerna var ju läckra. Men fortgarande inget wow. Lite slätstruket på något sätt. Mycket fin - men inget wow. Hänger ni med?

Men så stegade jag vidare...


mmmm mysigt



åhh riktigt läckert



och wow.

Jag kan absolut inte sätta fingret på det. Lite svårt att förmedla här men några av er kanske förstår. Ljuset, värmen i färgerna, balansen mellan storslaget och enkelt, nyskapande och traditionellt, växterna. Allt kändes wow! Här vill jag sätta mig ner och njuta! Jag som älskar vitt vitt vitt valde grönt grönt grönt! Kanske saknad av grönt i trädgården, eller så går jag mot en färggladare period eller???

Förstår ni mig? Kommentera gärna, alla kommentarer är välkomna, från dig som varit där också och från dig som besöker mässan via mig eller från dig som ska dit snart.

Nu traskar jag strax vidare till nästa del. Del 2 Kuriosa

Ps. bloggcaféet kom jag till - alldeles för sent - förlåt - och där var tomt. Så synd. Ds

2 kommentarer:

Laila sa...

Tack än en gång för biljetten, var där idag men gav upp innan det blev dags för bloggträff. Det enda jag riktigt fastnade för var faktiskt de där antikaffärernas utställning, där såg jag mycket som jag gärna ville ha i och till min trädgård!
Ha det gott!/Laila

Alen Trädgård sa...

Det är underligt det där att man inte kan sätta fingret på VAD det är man fastnar för:) Men jag håller med dig att detta sista gröna var jätte fint. Så mustigt, varmt levande på något sätt:) Härliga foton! Ha det gott/Monne

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!