söndag 29 januari 2012

Nytt år - ny trädgård


Mycket hände under året som gått...

Jag väntade barn... jag födde barn!!!

Jag sålde huset och MIN TRÄDGÅRD!

Jag flyttade till ny trädgård...

Huset var inga problem att lämna, men usch så jobbigt det var att lämna min trädgård. Två av "våra" underbara träd fick barnen som gåva av mormor. Tufft att lämna bakom sig.

Men nu väntar nya tag i en trädgård som knappt innehåller någonting. Jo ett äppelträd och en enorm tujahäck.... jag som inte ens gillar tuja....

Ska bli intressant att se om det blir något bloggande. Det känns så.

Det känns som jag sitter med en pensel framför en blank målarduk... Jag drömmer och planerar.

Just nu har jag tagit mig an äppelträdet .... som kräver MYCKET beskärning och kärlek!
Jag bläddrar tillbaka till inlägget om vinterbeskärning...
Adjö kära kära trädgård. Adjö kära kära träd!


Gott nytt trädgårdsår!!!

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, vad jobbigt det låter att lämna sin trådgård. :-( Det är i för sig kul att få börja med en helt tom målarduk, men ush vilken hemsk tanke att behöva lämna det man har grävt i under många år... Lycka till med den nya trädgården! Jag ser med spänning fram emot att få följa förvanlingen.
Hälsningar,
Kerstin
... och grattis till den nya familjemedlemmen såklart! :-) Hoppas du får något gjort överhuvudtaget i sommar, annars kan jag rekommendera att ligga hela dagarna i hängmattan under äppelträden och amma. Det gjorde jag förra året och det måste nog vara ett av de bästa sätten att njuta av sin trädgård. :-)

Alen Trädgård sa...

Att få en helt ny trädgård måste ju vara en utmaning och en helkul grej, men att lämna en annan........ nja det skulle ju vara otroligt svårt:( Hoppas att nya lilla familjemedlemmen och annat nytt får dig att "glömma" det gamla och "ta tag" i och njuta av det nya;) Ha det gott/Monne

Berit sa...

Oj så spännande det låter:)
Ha en alldeles underbar helg!

Lillemor sa...

Det låter spännande. Lycka till!Jag känner igen mig i din vånda, men snart tar glädjen i att skapa nytt över!

Camilla sa...

Tråkigt och spännande på samma gång kan jag tänka! Tog du med många växter i flytten?

Ibland kan jag fundera på om man får en ny trädgård och allt man kan göra då, men det gäller ju att det är med bättre förutsättningar.

Härligt att kunna starta på nytt ändå och kanske slippa ev. misstag man gjort tidigare.

Camilla

Shed sa...

Wow! It is indeed exciting! Good luck.

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!